Про виставу
Вистава «Летючий голландець» репрезентує першопрочитання п’єси українського драматурга, неодноразового лауреата Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів сучасної п’єси Павла Ар’є. Драматург, використавши мотиви роману «Вцілілий» Чака Паланика (Палагнюка, 1962 р.), сучасного американського письменника українського походження, створив інтригуючу, парадоксальну, і в той же час захоплюючу сценічну оповідь про людину, її прагнення та життєспроможність у сучасному світі.
Дія розпочинається на піку існування головного героя Каспара, який, перебуваючи в літаку із пасажирами, погрожуючи знищенням, використовує бортовий самописець для сповіді. Жорсткої, відвертої сповіді про власне життя. Крок за кроком, слово за словом глядач поринає у заплутані нетри людського існування, в якому було чисте прозоре дитинство із вірою у добро і справедливість. З роками віру перетворили на покору та залежність, аура щастя стала сектантською догмою. Каспар вперше збунтував і єдиний вцілів, потрапивши до програми «вцілілих». З того часу його життя стало регламентованим: робота з прибирання чужих осель, візити до психотерапевта… Але одного разу сталося непередбачуване: його номер телефону випадково переплутали із телефоном довіри. Він, слабкодухий, що звик роками жити за регламентом, відчув владу над людьми…
Постановка вистави «Летючий голландець» стала дебютною для Олексія Кітеля, який виступив не лише в якості режисера-автора ідеї, але й сценографа. Візуально-образний світ спектаклю та загальний стиль існування персонажів відрізняються вишуканою театральністю із використанням як знаних сценічних засобів, так і активним введенням в дію сучасних технологій, які створюють ілюзію ефекту присутності і тим самим провокують глядача замислитися над вічними категоріями Добра, Віри, Людяності.
«Летючий голландець» - образний вираз, який має під собою міфічну основу – історію людини, яка не може знайти спокою через те, що посягнула на божественне, або корабель, якій вічно блукає просторами світового океану.