Автор(и) |
Тімошкіна Наталія
|
Дата прем'єри | 2020-12-21 |
Кількість дій | 1 |
Жанр | музично-поетичний перформанс |
Мова вистави | українська |
Театр | Житомирський академічний український музично-драматичний театр ім. Івана Кочерги |
Місто | Житомир |
Режисерка-постановниця |
Тімошкіна Наталія |
Балетмейстерка-постановниця |
Антонюк Ірина |
Диригент |
Вілка Сергій Мерхель Андрій |
Музичне рішення |
Мерхель Андрій |
Художниця-сценографка |
Якубенко Аліна |
«БАНЗАЙ! Або мистецтво крокувати» – сценічний перформанс за поезіями Б.-І. Антонича, М. Семенка, І. Вишнеградського, В. Маяковского, Ф. Ржевскі та Л. Подерв’янського та музикою композиторів ХХ-ХХІ століть.
Перформанс створювався в лабораторному (дослідницькому) форматі. Постановка репрезентує унікальний жанр – твори для читців у музичному супроводі (у поєднанні з інструментальними та електронними інтерлюдіями). Саме цей жанр вкрай рідко звучить на українській сцені, а тим паче майже не об'єднуються у цілісне дійство. Перформанс синтезує гру читців, пластичні сцени, звучання живого оркестру, електроніки, відео-арт, інсталяцію в глядацькій залі.
Музично-поетичний перформанс апелює до декількох сучасних видів мистецтва, підіймаючи гострі, часом незручні, однак вкрай важливі питання сьогодення: волю до життя, жагу до свободи, прагнення крокувати вперед попри всі негаразди завдяки мистецтву. Окремим блоком дійство актуалізує наскрізну тему – проблематику політичних в’язнів у контексті недосконалості світу. Доля багатьох поетів та композиторів, чия творчість є фундаментом перформансу, спонукає до роздумів щодо винищення внутрішнього почуття небезпеки. Музика у відкритому фіналі нагадує про надію та прагнення людини до ідеального образу світу.
Учасники музично-поетичного перформансу «БАНЗАЙ! Або мистецтво крокувати» поєднують ознаки концерту та вистави у суцільне дійство, в якому немає випадковостей. Вони не грають певні ролі, однак несуть за собою конкретні образи та сенси, адже читці і музиканти не є головними героями, натомість кожен з них – рівноправна дійова особа: саме у їх взаємодії, а не протиставленні.